Eerste dagen NZ - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Evelien Kooke - WaarBenJij.nu Eerste dagen NZ - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Evelien Kooke - WaarBenJij.nu

Eerste dagen NZ

Blijf op de hoogte en volg Evelien

30 Augustus 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Afgelopen dinsdag was het dan zo ver! De lange reis naar Nieuw-Zeeland.. Het afscheid was even lastig, super lief dat iedereen er was!! We (Floor, Demi en ik) vlogen de hele reis met Emirates. Eerst om 21:40 van Amsterdam naar Dubai. Deze vlucht duurde ongeveer 6 uur en om 6 uur 's ochtends lokale tijd kwamen we aan in Dubai. Niemand van ons kon echt slapen tijdens deze vlucht, dus Demi en ik hebben lekker een filmpje gekeken. In Dubai moesten we 4 uur wachten. Het lijkt niet zo lang, maar we waren echt dood na zo'n gebroken nacht haha. We hebben niet super veel van het vliegveld gezien, maar alles glom en was van marmer, dus luxe was het vast wel. Het vliegveld is zo groot, dat we met een treintje naar de verschillende hallen en gates moesten. We zijn uit even buiten geweest, 's ochtends was het al tegen de 40 graden! Na ongeveer 1 uur vertraging begon de lange vlucht naar Brisbane, Australië met een mega grote Airbus. Omdat we zo moe waren zagen we hier best wel tegenop. Gelukkig waren er heel veel stoelen vrij deze vlucht die wij lekker meteen gingen inpikken zodat we alle 3 aso languit konden liggen. We hebben van de 13 uur ongeveer 10 uur geslapen heeuujj! De vlucht ging daarom super snel en niemand van ons heeft een film gekeken uit verveling. Wat grappig is, is dat je 's ochtends vertrekt maar richting het donker vliegt (verschillende tijdzones), dus rond 2 uur 's middags was het gelukkig donker en werden de lichten lekker uitgeschakeld. Emirates is echt een hele fijne maatschappij! De maaltijden zijn goed en alles is gratis. Als je om een glaasje water vraagt krijg je er een Kitkat bij. Wij vonden het wel errrrgg koud in het vliegtuig, dus neem een dikke trui mee als je gaat vliegen! Gelukkig konden we onbeperkt dekens en kussens pakken door alle vrije stoelen. Eenmaal aangekomen in Brisbane waren we dus behoorlijk opgeknapt. Hier moesten we nog eventjes wachten en toen ging de laatste vlucht naar Auckland, ook met diezelfde Airbus. Hier zat echt bijna niemand in.. Heel apart.

In Auckland werden we samen met nog een meisje opgehaald door een chauffeur van Stagereizen, het bemiddelingsbureau dat ons aan een stage heeft geholpen. Ik werd als eerste afgezet bij mijn adres. Ik ga dus 100 dagen werken in het Waldorf St Martins Apartment Hotel, een hotel in het centrum van Auckland dat appartementen verhuurt. Binnen wachtte Kit (de manager) mij op, hij bracht bij direct naar mijn appartement op de 8e verdieping. Het is een heeeel chill appartement. Je komt direct binnen in de woonkamer (2 banken, tv, tafeltjes). Heb een eigen keuken (met vaatwasser!!) en badkamer. Verder is er nog een slaapkamer met zo'n groot bed, dat ik er wel 4 keer in pas. Heb direct even mijn koffer uitgepakt. Daarna ben ik naar het hostel van Demi gelopen. Ik kon het makkelijk vinden omdat ik verslaafd ben aan Google street view. Haar hostel zit aan een zijstraat van Queen Street (hoofdstraat), hele goede locatie dus! Ik moet helaas 20 minuutjes lopen en juist die ene weg is super steil, maar dat is vast ergens goed voor mijn lichaam! Daarna hebben we even wat boodschappen gedaan en een pizza gehaald bij Domino's. Het is hier winter, dus de zon gaat om 6 uur al onder en toen hadden we pas door hoe koud het was! We hadden misschien toch wat warmere kleding moeten meenemen. Die avond lag ik om 9 uur al in bed en ik sliep direct. Gelukkig kon ik best prima slapen, heb niet zo veel last van een jetleg als verwacht.

De volgende ochtend kreeg ik eerst een rondleiding door het hotel van de vrouw van Kit. Ik ben ook helemaal op het dak geweest, had niet door dat dit zo'n hoog gebouw was haha, wat een uitzicht! Daarna spraken we om half 1 af met Laura, ook een meisje van school die een weekje eerder ging. Zij hielp ons met het krijgen van een OV kaart, zodat we met de bus konden. We hadden die middag namelijk een oriëntatie met alle stagiaires van het bemiddelingsbureau in Takapuna, een deel van Auckland wat iets verder weg lag. Bij de oriëntatie waren bijna alleen maar Nederlanders, wat natuurlijk gezellig is! Hier kregen we wat voorlichting over simkaarten, tripjes en nog wat algemene dingen. Hier heb ik voor 26 september ook meteen een surfweekend in Raglan gekocht! Daarna gingen we even een kijkje nemen op het strand van Takapuna, wat echt super mooi was!! Helaas nog wat te koud om op het strand te liggen.. 's Avonds gingen we uit eten in de haven. Die avond was ik nog super moe, dus ik sliep wederom om 9 uur al :-).

Zaterdag zijn Floor, Demi en ik naar Mount Eden geweest. Een oude vulkaan (dacht ik), 20 minuutjes lopen vanaf het centrum. Vanaf deze bult heb je een prachtig uitzicht over Auckland. Het was wel even klimmen, maar het was het ook zeker waard! Op de terugweg hebben we nog ergens koffie gedronken. Daarna gingen we bij mijn hotel in de buurt een supermarkt zoeken. Helaas zit bij mijn dichtstbijzijnde winkelstraat niet echt een goede supermarkt, op een Chinese supermarkt na.. Ik was eerst blij, maar toen kwam ik erachter dat de meeste producten Chinees waren + Chinese gebruiksaanwijzingen hadden. Helaas spreek ik dat niet. Ook is deze buurt wat minder fijn, heel veel zwervers en mensen met getatoeëerde hakenkruizen op hun gezicht, niet echt mijn volk. We zijn er wel in geslaagd om pasta te maken bij mij thuis. Die avond gingen we voor het eerst uit in Auckland met de collega's van Floor. Het was een hele gezellige nacht, maar rond 2 uur was ik al heeeel moe en had ik heel veel honger. Jetleg issues denk ik.. We hebben toen ergens een tosti gegeten en toen ben ik met de taxi naar huis gegaan. Het is helaas best wel ver lopen en vond het nog niet heel chill om dat 's nachts te doen in een onbekende stad.

De volgende ochtend werd ik een beetje te laat wakker. 's Middags ben ik met Floor en Demi gaan winkelen en hebben we ergens koffie gedronken. Ook hebben we ons Nieuw-Zeelandse simkaartje eindelijk geïnstalleerd, waardoor we onbeperkt met elkaar kunnen bellen/sms-en jeej. Dat scheelt een hoop geld! Die avond gingen we in het hostel van Demi koken, per ongeluk voor een heel weeshuis. Nu ben ik weer in mijn appartement. Morgen is mijn eerste werkdag van 9 tot 5, ik ben best wel benieuwd en ook wel een beetje zenuwachtig. We zullen zien..

  • 30 Augustus 2015 - 14:09

    Jeannette:

    Leuk Eef! Iedere dag een klein stukje? Wat heb je in die paar dagen al veel gedaan!
    Succes op het werk. Slaap lekker liefie. XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Evelien

Actief sinds 19 Juli 2015
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 2530

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 03 Februari 2016

Stage in Auckland, Nieuw-Zeeland!

Landen bezocht: