Maand 1 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Evelien Kooke - WaarBenJij.nu Maand 1 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Evelien Kooke - WaarBenJij.nu

Maand 1

Blijf op de hoogte en volg Evelien

28 September 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallootjes,

Ik zit hier alweer bijna 5 weken, wat gaat de tijd snel! Ik zal de leukste dingen die ik de afgelopen week heb gedaan even bij langs gaan. Etentjes, thee- en koffiepartijtjes, filmavondjes en naar de stad gaan laat ik maar even achterwege in het vervolg, want anders is het echt heeeel veel werk en het is tenslotte ook niet zo interessant voor iedereen.

09/09: Deze avond ging ik met Demi en nog 2 jongens naar een rugbywedstrijd (Auckland - Manawatu). Dit was echt super leuk! Ik snapte helemaal niks van rugby, maar nu ik meer wedstrijden begin te kijken begin ik het steeds meer te begrijpen en leuker te vinden. Momenteel speelt het populaire Nieuw-Zeelandse rugby team (All Blacks) het WK in Engeland en de wedstrijden worden constant op tv herhaald. Ik denk dat ze wel weer wereldkampioen gaan worden.

12/09: Deze dag ben ik met Demi en haar collega's meegegaan naar een hal vol met trampolines en kinderen. Het was wel even leuk om je weer kind te voelen. Die avond zijn we uit gegaan en dat was ook heeeel leuk. Ik ben wel mee uit gevraagd door 3 jongens. Overkomt mij dat ook een keer. De muziek die hier wordt gedraaid is echt 5 jaar oud trouwens, maar dat is ergens ook wel grappig. Ik kan het nummer Low van Flo-Rida niet meer horen.

Die week daarna moest ik 1 week meedraaien met de Housekeeping. Het was opzicht wel prima, nu weet ik tenminste hoe ik mijn eigen bed normaal moet opmaken met 3 verschillende lakens. Maar na 5 dagen was ik er wel echt klaar mee, ik snap niet zo goed hoe die medewerkers dit werk jaar in, jaar uit kunnen volhouden. Het is ontzettend eentonig namelijk, elke dag is hetzelfde. Die week was ik elke dag wel lekker vroeg vrij, zodat ik tijd had om hard te lopen.

20/09: Demi, Floor en ik zijn deze dag naar Sea Life geweest. We hadden er best wel hoge verwachtingen van, aangezien heel veel mensen hier over Sea Life praten. Eenmaal in Sea Life (wat in een berg zit) was het ook wel leuk, maar opeens was het einde al in zicht, terwijl we net een half uurtje rondliepen. Echt mega kort dus. Daarna zijn we nog op een hele mooie pier geweest. Het weer wordt nu al stukken beter gelukkig :-). Die avond zijn we voor de 1e keer naar de McDonalds geweest. Er zijn hier best wel veel zwervers en die McDonalds in Queen Street zat er ook vol mee. 2 zwervers gingen alle prullenbakken uit die kasten halen en die doorzoeken. Wij snapten echt niet dat de McDonalds medewerkers dat toelieten want het was wel een heel vies gezicht toen wij daar zaten te eten.

Die week erna heb ik mijn eerste week training achter de receptie gehad. Elke dag van 7.00 tot 15:30. Weer lekker vroeg dus. Ik vind receptie nog steeds heel moeilijk, omdat er gewoon mega veel is dat je moet weten. En er zijn zoveel vragen.. Gelukkig gaat het wel elke dag iets beter.

26,27/09: Dit weekend ging ik met Stagereizen (bemiddelingsbureau stagiair - stagebedrijf) en alle andere stagiaires met een bus naar Raglan, een bekend surfstrand. Hier heb ik heel veel nieuwe leuke mensen ontmoet! We vertrokken zaterdagochtend om 9.00, het was ongeveer 2,5 uur rijden. We sliepen op vierpersoonskamers in een hele mooie lodge (Karioi Lodge) in de bush met een heel mooi uitzicht op de zee. De lodge werkt samen met een surfschool. Na ongeveer 1 uur uitleg gekregen te hebben over hoe je moet surfen, reden we met de bus naar het strand. Het was nog best fris, dus ik zag toen best wel op tegen het koude zeewater, maar die wetsuits zijn echt geweldig! Ik wist niet dat die dingen zo warm waren. Met onze surfplankjes gingen we het water in en probeerden we onze eerste golfjes uit. Dit was echt heeeeeeeeeel leuk om te doen!! Wel echt moeilijk.. Ik denk dat het me maar 3x is gelukt om overeind te staan, het is lastig om dat evenwicht te vinden. Wel jammer dat we maar zo kort in het water waren voor €45, maarja alles kost geld. Die avond hadden we een feestje in de lodge waardoor ik die dag daarna wel een beetje een kater had. We vertrokken om ongeveer 12.00 naar Raglan, om even wat te eten en rond te kijken. Daarna reden we naar de Bridal Veil Falls, een waterval. Vervolgens reden we terug naar Auckland via Hamilton, waar we de Hamilton Gardens hebben bekeken. Een heel groot park met tuinen van allemaal verschillende landen (Italië, Japan, China, India). Rond 8 uur 's avonds was ik terug in mijn appartement in Auckland, waarna ik als een blok in slaap viel. Maar goed ook, want de wekker stond vandaag weer om 6.00.

Deze week heb ik weer 1 week training achter de receptie. Daarna sta ik er alleen voor, wat ik best wel eng vind eigenlijk. Aanstaande vrijdag moeten we ook ons eerste verslag voor school inleveren. Dus het wordt nu wel allemaal wat drukker na werktijd.

Aanstaand weekend gaan we misschien naar Hobbiton (de filmset van The Hobbit) en volgend weekend zijn we van plan om een auto te huren en naar Coromandel te gaan. Een heel mooi strand. Maar nog niks is echt gepland. Ik geniet hier nog steeds heel erg!! Het is gewoon een ontzettend fijn land waar je je heel snel thuis voelt. En het is verslavend om alles te zien hier, wat slecht is voor je portemonnee.

Doei!

ps: de klok is hier afgelopen weekend 1 uur vooruit gegaan, wat betekent dat er nu 11 uur verschil is tussen Nederland en Nieuw-Zeeland.



  • 28 September 2015 - 09:10

    Maartje:

    Leuk verhaal weer eef! Echt fijn om te lezen dat je het zo leuk hebt :)
    En het komt vast wel goed met receptie staan, gewoon vooral lief lachen naar iedereen haha.
    Miss you!!

  • 28 September 2015 - 09:30

    Jeannette:

    Hey Eef! Ik hoef me helemaal geen zorgen om je te maken ;-))
    Blijf genieten. Tot straks op Skype!
    XXX

  • 28 September 2015 - 10:45

    Oma:

    Fijn te lezen dat je het zo fijn hebt. Je hebt haast geen tijd om te werken!!! LiefsXX

  • 28 September 2015 - 13:39

    Mayo:

    Hee surfbabe ;-),
    Wat klinkt het allemaal heerlijk! Goed dat het zo leuk hebt, geniet lekker verder,
    Liefs van ons allemaal x

  • 28 September 2015 - 16:27

    Rowan:

    Fijn dat je het zo leuk hebt, Eef! De receptie komt wel goed. Door in het diepe gegooid te worden leer je het, het best. Dat je straks alleen mag staan betekent vast dat ze er vertrouwen in hebben dat je het kan.

    Mis je!

    xxx Rowan

  • 29 September 2015 - 12:02

    Emma:

    Jeetje Eef, wat een toffe verhalen allemaal! Ik word er wel echt heel jaloers van, haha. Ben wel erg benieuwd naar je uitgaans verhalen enzo, we moeten echt even een Skype afspraak plannen!!
    Liefs en kusjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Evelien

Actief sinds 19 Juli 2015
Verslag gelezen: 757
Totaal aantal bezoekers 2533

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 03 Februari 2016

Stage in Auckland, Nieuw-Zeeland!

Landen bezocht: